Predstave

- Project 51, 5. nov. 2016 ob 19.00, Dvorana 28A, Kardeljeva ploščad 28A, Ljubljana// 26. nov. 2016 ob 19.30, Richmix, London

Teaser: Lucija Adamič

Ahmed Najar v Paradi Plesa, Richmix London, Eastlondonlines, Al Ghad TVPlesna kritika: Parada plesa, Sky news arabia, izjava v Paradi plesa

Ogled fotogalerije

Produkcija: Al Zaytouna Dance Theatre, Studio za orientalski ples Hava, Arts Canteen; Spletni medijski sponzor: Parada Plesa; Napisal in režiral: Ahmed Najar; Koreografija: Eva Stramšek, Ahmed Najar; Prečna flavta: Barbara Strajnar; Plesalci: Ana Mužič, Aleša Drofenik Groznik, Ahmed Najar, Barbara Strajnar, Barbara Uršič, Denis Kovačević, Darja Žlogar, Eva Stramšek, Katja Dvanajščak, Ksenija Željko, Špela Pokovec, Ahmed Arzouni, Jasmin Khalaf, Rosa Perez; Oblikovalec zvoka: Aleš Drofenik; Kontakt in rezervacije: 031 311 589, info@eva-orient.si

Palestinski folklorni ples in elementi sodobnega plesa pripovedujejo zgodbo o 51 dneh vojne v Gazi leta 2014. 

Česa se spomnimo o 51-dnevnem izraelskem napadu na Gazo poleti 2014, napadu leta 2012 in/ali o napadih v letih 2008 in 2009? Morda se spomnimo števila mrtvih, poškodovanih ljudi in tistih, ki so ostali brez doma. Kaj si mislimo o medijskem poročanju o Palestini, Bližnjem vzhodu in/ali o napadih v Evropi? Katere teme prevladujejo na naslovnicah in katere bi morale prevladovati?  Kdo je samo statistika in kdo je novica? O tem se morda ne strinjamo, najpomembnejše pa je naše dojemanje žrtev tega, kako svet vidi njihova načela.

Pri skoraj vseh spopadih po svetu je ogromno nepovedanih zgodb, toda v Palestini bi zgodbe se zgodbe tkejo iz obtožb in domnev, tako da se poglavitni vzrok vedno izgubi; trpljenje, povzročeno mnogim Palestincem, pa je postalo skoraj nepomembno.

Mož iz Gaze, ki poskuša zaščititi svojo hčer in odvrniti njeno pozornost od okolice, spremlja novice o vojni v Gazi in drugih pomembnih dogodkih po svetu, kot je svetovno prvenstvo v nogometu. Tako oče kot hči v mislih preletavata svet ter sarkastično in z grenkobo razmišljata o tem, kaj v tem trenutku počnejo drugi ljudje.

Projekt 51 je nastal pod peresom in režijsko taktirko Ahmeda Najarja, ki kontroverzno sporočilo o medijskem poročanju o spopadih in terorizmu prenaša skozi tradicionalne dabke, sodobni ples, ustvarjalne poteze in celo anarhično gledališko igro. Dabke so vključujoč ples, ki je nalezljiv in izredno priljubljen med Palestinci in v regiji. V Projektu 51 dobijo dabke dodatno dimenzijo, zaradi katere postanejo kritično orodje za medije in satiro, hkrati pa je v njih izjemno veselje ter potrditev individualnosti in pripadnosti.

Pričakujte torej, da se bodo vaša čutila prebudila ob tej energični predstavi.

Hava Dabke Troupe, Slovenija

Plesna skupina Hava že vrsto let deluje v okviru Studia za orientalski ples Hava pod vodstvom plesalke, koreografinje in pedagoginje Eve Stramšek.  Osredotoča se na kulturo, tradicijo in umetnost Egipta in Levanta ter se usmerja k povezovanju njihove tradicionalne forme s sodobnim plesom. Poleg orientalskega plesa v svoji tradicionalni in moderni različici se skupina posveča tudi arabskemu folklornemu plesu dabke, ki predstavlja vrsto sinhroniziranih korakov, topotanj, skokov skozi duh arabsko-palestinske folklore ter sodobne kulture plesa in glasbe. Hava Dabke Troupe ustvarja lastne koreografije in predstave, ki so izkaz spoštovanja plesnega izročila in mogočne tradicije Palestine, hkrati pa vanjo vliva tudi lasten sodobni izraz in stil.

Al Zaytouna, Združeno kraljestvo

Al Zaytouna je palestinska plesno-gledališka skupina, ki deluje v Združenem kraljestvu in želi različnim občinstvom ponuditi priložnost, da izkusijo palestinsko kulturo skozi predstave in delavnice palestinskega folklornega plesa dabke. Al Zaytouna ima značilen pristop, v katerem združuje palestinski folklorni ples dabke s sodobnim plesom, gledališčem, poezijo, glasbo in digitalnimi mediji ter tako ustvarja navdihujoča plesno-gledališka dela, ki pripovedujejo močne zgodbe o Palestini, pogosto osredotočene na identiteto in kulturni upor.

Pretekli projekti:

- Voda in Sol, zgodba iz Palestine, 30. maj 2015, PTL- Plesni Teater Ljubljana, Ljubljana

Najavo in plesno kritiko si lahko preberete v Paradi plesa, ogled fotografij predstave Voda in Sol, ogled promo videa

Voda in sol je ljubezenska zgodba in hkrati zgodba o okupaciji, vojni, trpljenju in žalosti. Ideja za igro se je rodila na podlagi istoimenske mednarodne kampanje v podporo palestinskim administrativnim pripornikom v izraelskih zaporih. Dogajanje zgodbe je umeščeno v sodobni čas, nekje med Evropo in Palestino. Mlad Palestinec Khaled se odloči vrniti iz nazaj Evrope domov, kjer ga čaka njegova ljubezen, s katero se namerava poročiti. Poročno slavje prekine njegova aretacija. Žalost neveste, njen napor, da bi ga rešila ali vsaj videla, se prepleta z nemočjo in ponižanjem njenega dragega. Oba sanjata o nekem drugem svetu, kjer se usoda palestinskega naroda zdi manj tragična. Vendar je realnost njunega sveta drugačna. Sistematično mučenje zapornikov, travme okupacije in vojne, izguba ljubljenih ponuja še eno alternativo. Boriti se za svobodo izražanja lastne kulture, umetnosti in tradicije, plesati dabke, ples upora in ponosa palestinskega naroda. Arabska folklorna skupina Rozana deluje v okviru Društva za kulturo, razumevanje in dialog Rozana. S folklornim plesom dabke, želi slovenski publiki predstaviti tako plesno tradicijo Levanta kot tudi opozoriti na sodobno razumevanje in simbolni pomen plesa kot sredstva izražanja ter kritike družbeno-politične situacije, ki je bila vsiljena palestinskemu narodu. V svoj plesni repertoar Rozana vnaša tudi elemente orientalskega in sodobnega plesa. Ahmed Najar je strokovni vodja, koreograf in režiser predstave. Je eden od ustanoviteljev in vodja plesnega gledališča Al Zaytouna iz Londona. Z arabsko folklorno skupino Rozana sodeluje že vrsto let. 

Režija: Ahmed Najar (Palestina/VB), Arabska folklorna skupina Rozana (SLO), Koreografija: Plesno gledališče Al Zaytouna (UK), Eva Stramšek (SLO), Ahmed Najar, oblikovalec zvoka in slike: Samo Jakoš, plesno-igralska zasedba: Ahmed Najar, Eva Stramšek, Laura Lukavačkić, Wasim Alkhatib, Bangin Baker, Sandra Pašić, Samo Jakoš, Barbara Strajnar

- Spirit of Bellydance - Magic of Passion, 20. april 2013, Loški oder, Škofja Loka

Po uspešni prvi predstavi v izvedbi Studia za orientalski ples Hava in Shayala se vračamo na oder z novo predstavo Magic of Passion, tokrat v sodelovanju z Arabskim kulturnim društvom Rozana.
Predstava bo s pomočjo različnih plesnih oblik skušala vzpodbuditi gledalčeve čute: realnost v podobi utripa življenja, svet čutenja v podobi utripa sanj in na koncu svet spoznanja v podobi slavljenja življenja, plesa, notranje lepote, ženskosti. Ogled fotografij Magic of Passion

- Spirit of Bellydance, 11. december 2010, Center kulture Španski Borci, Ljubljana

Plesne kritike lahko preberete v Paradi plesa, Delu, Dancers-Area, v decembrski reviji Sense, Ogled fotografij Spirit of BellydanceOgled promo videa

Orientalski ples se je v arabskih deželah razvil že pred stoletji. Tedaj je imel,če posplošimo, ritualno funkcijo; ples je bil čas druženja za ženske vseh generacij, ki so na ta način utrjevale svojo vlogo v muslimanski družbi. V 20. stoletju je orientalski plesni gib prevzel Zahod in ga po svoje predelal, morda celo komercializiral, kot je, denimo, v klasičnih hollywoodskih filmih. Konec prejšnjega stoletja je ta plesni izraz ponovni oživel in dosegel veliko popularnost v več različicah. Orientalski ples pooseblja slavljenje odnosa do seksualnosti, čutnosti, potrditev osebnega dostojanstva in samospoštovanja. V predstavi se srečamo tudi s salso, ki ima svoje korenine prav tako v Afriki. Salso naj bi inspirirali bogovi in boginje, vseskozi se ta ples poigrava z odnosom med moškim in žensko.

Spirit of Bellydance v eni uri gledalca popelje od tradicionalnih orientalskih gibov in ritmov, prek njihove upodobitve na zahodu do moderne interpretacije in razvoja orientalskega plesa in salse v okviru Awalim Dance Group. Prek skupinskih točk, duov in solov, s plesnim prehodom iz tradicije v modernost, predstava skuša obuditi čar, ki so ga temu pripisovali od nekdaj, igro zakritosti in odkritosti, privlaka in odboja. Skozi cel diapazon plesnih točk, se kot osrednja tema izpostavlja žensko telo, tj. telo, ki ga plesalka ob specifični glasbi in bobenski spremljavi začuti, obvlada in prek plesa zbere pogum za soočenje same s seboj z drugimi plesalkami in moškim kot reprezentantom drugosti in nasprotja. Napetost predstava razvija iz odnosa do lastnega telesa in duše, ki je pogojeno z razmerjem do moškega glede na časovno premico od tradicije do modernosti.

koncept, koreografija: Eva Stramšek, Špela Shayala Stramšek, Varja Vitorovič, bobni in tolkala: Marjan Stanić, plesalke studia za orientalski ples HAVA:  Katja Dvanajščak, Laura Lukavačkić, Tadeja Dvanajščak, plesalke studia za orientalski ples SHAYALA:  Brina Brence, Hermina Hatunić,  Jasna Rupnik, Maja Jerala, Marja Horvat, Nina Smole, Tamara Đogić, Vanja Zidar, Vita Marolt, solistke: Eva Stramšek, Špela Shayala Stramšek, Varja Vitorovič, plesalec:  Žiga Bebler, artikulacija koncepta: Špela Shayala Stramšek